L’Escola Illa participa a la Fira Nice One Barcelona

El cicle d’Estilisme d’Indumentària de l’Escola Illa ha participat en la Fira Nice One Barcelona, que es va celebrar del 28 de novembre a l’1 de desembre, al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona.

Per primera vegada, alumnat d’ensenyaments professionals de diverses escoles de Catalunya, 650 alumnes de Formació Professional i d’Escoles d’Art i Disseny, ha participat en la creació de l’espai experiencial Man of Medan, recreant un vaixell fantasma a la Fira NiceOne Barcelona. Com a element d’inspiració i fil conductor d’aquest espai s’ha utilitzat el videojoc de l’empresa Bandai Namco anomenat Man of Medan, que transcorre en un vaixell abandonat. El recorregut de l’experiència consta d’11 fases, en què els participants, en grups de 5, descobriran diferents situacions que hauran de resoldre per arribar a bon port. Els participants han de triar la sortida correcta per poder escapar. Es disposa de servei de mediació comunicativa per a alumnat sord. El projecte es basa en la construcció d’un espai experiencial immersiu que té com a objectiu crear una experiència de terror als participants. Aquest espai es crea com a entrenament de diferents skills, on els alumnes posaran en pràctica diversos oficis que els prepararan per a les futures competicions europees i mundials.

Barcelona Games World és ara N18 Nice One Barcelona, el nou Festival del Videojoc i l’Entreteniment Digital que promou les noves tecnologies i els continguts al voltant de l’univers digital, a través d´activitats i experiències que, al marge del joc i la diversió, ofereixen a docents i alumnes un món d’entreteniment, formació i sortides professionals a través del nou espai E-Campus i de l’espai Man of Medan del Departament d’Educació.

Aquest és un projecte innovador que es realitza per primera vegada el curs 2019-2020, fruit de la col·laboració a tres bandes entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fira de Barcelona i l’empresa Bandai Namco. Suposa un repte educatiu que es fonamenta en la creació d’un espai real resultat de la participació de diferents centres de tot Catalunya, tots amb un objectiu comú. En la creació d’aquest espai hi han participat 32 centres, dels quals 13 són instituts públics de formació professional i 19 són escoles d’art i disseny (6 del Departament d’Educació, 11 de municipals i 2 centres privats que imparteixen el títol propi de Tècniques d’Actuacions Teatrals). En el projecte, ideat per Creartiva, estan implicats un total de 650 alumnes i 42 títols professionalitzadors diferents.

L’alumnat de l’Escola Illa ha col·laborat en el projecte realitzant els dissenys i estilismes del vestuari dels actors, el robot, els hostes i hostesses de Man of Medan.