L’Escola d’Art i Disseny Illa torna a exposar els millors projectes del TYPE DIRECTORS CLUB de Nova York

Fins al 17 de gener de 2020 es pot visitar, a l’Escola Illa, una mostra dels millors projectes de la 65ena edició del Type Directors Club de Nova York (TDC). L’exposició és una selecció internacional dels millors dissenys tipogràfics del 2018. La tipografia està aplicada en diversos soports com llibres, cartells, marques corporatives, logotips, revistes i treballs d’estudiants i disseny de tipografies de molts països, com ara els Estats Units, França, Alemanya, Espanya, els Països Baixos, el Regne Unit, la República Popular de la Xina o Corea del Sur, entre altres. La mostra itinera en diversos baguls per tots aquests països i ara ha arribat a la Illa. Ja fa vuit edicions que s’exposa a l’escola. És una oportunitat per a poder conèixer les darreres tendències del disseny tipogràfic, un aparador d’experiments i un homenatge al paper i a la impressió. L’exposició està considerada, dins del sector, com la millor exposició mundial de tipografia.

Els premis TDC són atorgats per l’Associació Internacional Type Directors Club de Nova York fundada l’any 1946, una entitat que té la funció de vetllar per a la divulgació i protecció de la paraula escrita expressada formalment a través de la tipografia i representada tant en mitjans impresos com en pantalla. Un jurat internacional ha fet la selecció dels treballs premiats en dues categories: una primera part destinada a la tipografia aplicada i la comunicació; i una altra corresponent al disseny de noves tipografies.

La maleta ha vingut de l’Escola Bau de Barcelona, i viatjarà també, pel que fa a l’Estat Espanyol, a Santander (Tipos), Andalucía (AAD), Madrid (DIMAD) o Soria (Escuela de Arte).