Exposició “AIGUA EN POLS” dels TALLERS D’ART

Del 23 de maig i fins al proper 16 de juny, es pot visitar, al Casal Pere Quart de Sabadell, l’exposició “Aigua en pols”, de l’alumnat del tallers d’Illa Oberta de l’escola.

Sota el suggerent títol “Aigua en Pols “, un oxímoron [del grec ὀξύς (oxus, ‘savi’) i μωρός (môros, ‘neci’)], una idea paradoxal de l’Oriol Garriga Gusi, un savi/neci que ens proposa una estranya solució a la sequera i que va més enllà de la realitat terrestre, proposa dos elements que evoquen i ens acompanyen com a font per generar vida. Amb l’exposició d’enguany ens hem embolcallat amb la idea de l’aigua, la seva simbologia, els seus recipients i atuells, el nostre cos i la seva manca, fent invocacions a la pluja, que de ben segur ha fet el seu bon efecte perquè ha plogut darrerament.

La mostra és una explosió de treballs i processos d’aprenentatge dels nombrosos alumnes que han passat pels tallers de l’escola en aquest curs 2023-2024: tallers infantils d’art, diversos tallers de dibuix, ceràmica, fotografia, gravat, joiera, vitrall, enquadernació i costura. Un total de 14 tallers d’art, 260 alumnes i 15 professores i professors compromesos en convidar a entrar a l’àmbit de l’art com una forma d’expressió i coneixement del món, ja que cada cop més, Illa Oberta-Tallers d’Art té un tret identitari, a partir del concepte que és un conjunt de tallers que treballen d’una manera transversal, on l’alumnat circula en les diferents especialitats al servei d’una mateixa curiositat personal, creativa i contemporània.

I com en anteriors exposicions també, la documentació de tot allò que passa a l’aula ha esdevingut, cada cop, més necessària, en quasi tots els tallers. I gràcies a les xarxes socials, l’escola ha acabat consolidant aquesta tendència, mostrant processos i camins que cada any són diferents i irrepetibles. Aquesta cultura de l’arxiu i la documentació acaba creant i compartint coneixement comunitari.

Horaris de l’exposició

De dilluns a divendres: de 17 a 20 h