Acollida a les famílies de l’alumnat del Cicles Formatius i dels Tallers Infantils d’Art

Acollida a les famílies de l’alumnat dels Cicles Formatius d’Art i Disseny i dels Tallers Infantils d’Art del curs 2019-20, dimecres 23 d’octubre, a partir de les 19 h.

Aquesta activitat s’emmarca en el Pla d’Acció Tutorial (PAT) de l’Escola Illa. L’acció tutorial vol incidir en una mirada més àmplia de l’alumnat i dels seus aprenentatges i contempla els aspectes organitzatius i funcionals de l’escola, i els procediments de seguiment i d’avaluació de l’aprenentatge. És el referent per al desenvolupament de l’acció educativa. Els quatre objectius més importants de l’acció tutorial són l’orientació acadèmica, l’orientació professional, l’educació emocional i el creixement personal. Objectius que, a l’Escola Illa, es treballen des de tots els àmbits educatius, docents, alumnat i famílies, amb la finalitat d’afavorir un clima relacional que potenciï el creixement, el benestar, el diàleg, la convivència i la motivació cap a l’aprenentatge i la inserció laboral i sòcio-professional. Des d’aquest enfocament, l’escola entén que el paper de les famílies és fonamental en l’educació i els aprenentatges dels seus fills i filles, per tal que contemplin amb bons ulls els ensenyaments professionals que l’escola ofereix, i es pugui millorar notablement el rendiment dels alumnes. Les activitats de l’acollida consisteixen en la rebuda a les famílies, la visita als espais de l’escola, i la presentació de cadascun dels cicles formatius que cursa l’alumnat, així com una mostra d’imatges d’activitats i projectes realitzats en col·laboració amb empreses, entitats, etc. i una mostra de projectes finals i integrats.

També, com cada curs, l’equip docent dels tallers infantils d’art de l’escola presentarà l’escola a les famílies i explicarà la filosofia dels tallers infantils d’art i la metodologia de treball a l’aula, amb una selecció de documentació de processos artístics i projectes treballats el curs anterior i que es mostren en les dues exposicions anuals que es fan cada curs. Aquests tallers impartits per professorat del centre i per artistes de la ciutat, han anat desenvolupant un mètode de treball no productiu, amb processos creatius de qualitat (rics i complexes), a la recerca d’experiències i aprenentatges. Per l’escola és la oportunitat de presentar aquestes documentacions a les famílies i mestres interessats, que any rere any van innovant per mostrar els bons treballs que fan els seu fills i filles a l’escola. També és un acte d’agraïment a les famílies que confien en l’escola i en els seus docents per aprendre des d’aquest món tant apassionant de l’art, des de la mirada de la infància.