VIADOR, veus per viure els carrers

El divendres, a Ràdio Sabadell: “Illa és…, carrer” per presentar el projecte de ciutat VIADOR, una exposició que s’inaugura el 21 de novembre a les 16:30 h, a l’Escola Enric Casassas de Sabadell, i que es podrà visitar a diferents espais de la ciutat fins el febrer de 2023.

L’itinerari previst per a l’exposició és el següent: Escola Enric Casassas (del 21/11 al 25/11), Escola Illa (del 28/11 al 9/12), Biblioteca Vapor Badia (del 12/12 al 16/01), Biblioteca del Sud (del 17/01 al 30/01) i Biblioteca de Ponent (del 31/01 al 13/02).

VIADOR és sinònim de vianant, persona que va a peu per un camí o una via pública, i és el resultat d’una col·laboració que es va iniciar fa quatre anys, arran d’una demanda del col·lectiu PROTEGIM ALS VIANANTS, iniciativa que va néixer de la necessitat de recuperar els carrers per les persones, sobretot les més vulnerables, després de l’atropellament del Roger, alumne de l’Escola Enric Casassas.

La mostra recull setze cartells realitzats per l’alumnat de 2n curs de Gràfica Publicitària de l’escola. Va començar amb un treball de camp que va evidenciar com els vianants —i en especial els infants i la gent gran— conviuen amb els vehicles en inferioritat de condicions. Aquesta premissa es va completar amb la identificació de diferents riscos viaris a rutes quotidianes, com ara cruïlles, desnivells i accessos, uns riscos que es veuen agreujats per l’excés de velocitat i la manca de visibilitat.

En el programa hi han participat el Nacho Gil (professor de disseny gràfic i tutor del projecte), la Jenifer Pérez (alumna participant en el projecte) i la Vanessa Torralba (representant de la plataforma @protegimnos).