LA BUSSI, LA NOVA MASCOTA DE LA TUS, UN DISSENY FET A L’ILLA

Ja fa unes quantes setmanes, el 22 de setembre, que es va presentar, causant una important expectació, la BUSSI, la mascota que des de l’Escola Illa hem dissenyat per a la TUS (Transports Urbans de Sabadell).

La companyia d’autobusos urbans de la ciutat, dintre del marc de col·laboració que mantenim les dues entitats des de fa uns quants anys, va encarregar a l’Illa el disseny d’un personatge / mascota per a les activitats educatives i familiars que la TUS organitza de cara a la promoció de l’ús del transport públic.

L’objectiu de la mascota és englobar els valors de la TUS i tenir en compte, en especial, els seus compromisos amb les persones, l’educació i la mobilitat sostenible, que són les àrees on la TUS utilitzarà aquest personatge / mascota que ha estat dissenyat i pensat il·lustrativament amb l’objectiu d’aplicar-se als diferents suports gràfics de promoció del transport públic que la TUS té previst desenvolupar.

Però la Bussi també s’ha convertit en un personatge en volum, que portarà un actor o una actriu a l’interior, i que serà utilitzat per la TUS per a les accions que organitzi per a la promoció de l’ús del transport públic. De la producció de la mascota en volum s’ha encarregat l’Elisa Boada, dissenyadora i creadora de vestuari per a teatre corpori, així com de mappeds, mascotes per a clubs, maillots de patinatge artístic i vestuari drag queen.

Com hem comentat anteriorment, l’encàrrec s’ubica en el marc de col·laboració que els centres que impartim cicles formatius establim amb les empreses, i que té com a objectiu que l’alumnat que s’està formant professionalment pugui realitzar encàrrecs reals amb un client real, amb la finalitat de professionalitzar el seu aprenentatge, apropar l’alumnat a la seva futura realitat laboral, i donar a conèixer a les empreses els nous talents que en el futur necessitaran, futurs professionals que s’estan formant a les escoles d’art.

El disseny de la Bussi és un projecte que s’ha gestat al llarg d’un procés de treball realitzat a l’escola, i que ha tingut diverses fases. En el projecte, que tenia format de concurs, ha participat alumnat de 1r i de 2n curs del cicle formatiu d’Il·lustració, presentant-se un total de 30 propostes diferents.

El projecte es va iniciar al mes de febrer amb un workshop en el que l’alumnat, a més de rebre directament l’encàrrec per part de la TUS, va comptar amb l’assessorament de l’il·lustrador Óscar Julve i de l’Aïda Navarro, creadora de ficticis per a publicitat i TV.

El procés de creació va continuar, seguidament, amb el desenvolupament de la idea i el concepte, per després realitzar-se un dossier de creació del personatge amb diverses vistes i postures, les aplicacions de marxandatge, la fitxa resum explicativa per lliurar al client, la mascota física en volum (realitzada amb plastilina epoxi) i la presentació final de la proposta al client, la TUS. És a dir, que l’alumnat va seguir totes les fases professionals d’un encàrrec d’aquest tipus.

Després de la presentació al client, es va reunir el jurat acordat format per representants municipals, de TUS i professionals de disseny.  Els membres del Jurat, després de valorar totes les propostes i deliberar el seu veredicte, van acordar, per unanimitat, seleccionar un projecte guanyador i dos finalistes. La proposta guanyadora va ser la realitzada per l’Arianne Lara, i les dues finalistes foren les de la Natàlia Santos i la Marina Justo.

Al juliol es va iniciar el procés de producció en volum i format real de la mascota i el projecte va culminar amb la seva presentació el passat 22 de setembre en un acte públic dintre de les activitats de la Setmana de la Mobilitat, acte que va estar presidit pel tercer tinent d’alcaldessa, Jesús Rodriguez; el president de la TUS, Franscisco López; l’Agustí Hurtado, director de l’Escola Illa; l’alumna guanyadora, l’Arianne Lara Carrillo, i les dues alumnes finalistes, la Marina Justo i la Natàlia Santos; i la creadora de la mascota en personatge volumètric, l’Elisa Boada; i la Isabel Gómez, representant d’Arca Temàtica, empresa col·laboradora en les activitats educatives i familiars que realitza TUS.

Com a escola estem molt contents i satisfets d’aquet projecte, de com ha anat el seu procés, i del resultat final, que us mostrem en les imatges d’aquesta notícia.