LA METAMORFOSI. De quin animal parlem?

L’exposició es podrà visitar del 24 de maig fins el 16 de juny de 2023, a la Sala Cub d’Assaig de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell.

La col·laboració entre l’acadèmia i l’escola es remunta a l’any 2005 i aquest 2023, arran del 140è centenari del naixement de l’escriptor Franz Kafka i de la relectura de la seva obra més coneguda  La Metamorfosi, l’escola s’afegeix als diferents actes i homenatges que es duran a terme al llarg d’aquest any.

Les 15 obres exposades han estat realitzades al taller de gravat de l’escola per l’alumnat de 2n curs del cicle Formatiu de Grau Superior d’Il·lustració, durant l’abril i el maig del 2023.

Un cop llegida, analitzada i interpretada l’obra de La Metamorfosi, es va optar per treballar amb planxes reciclades a partir d’envasos de Tetra Pack. Aquestes matrius tenen la possibilitat de tallar-les a partir de formes diverses creant imatges més fortes visualment.

S’ha aplicat la tècnica de la punta seca amb puntes d’acer, els gofrats a partir de buidatge de zones de la planxa, taques planes i arrugats. Tots aquests elements combinats portaran imatges de transformacions on conviuen vàries naturaleses com la humana, l’animal, la vegetal i la simbòlica, totes dins d’un mateix protagonista.

Acadèmia de Belles Arts de Sabadell

Horaris d’obertura: de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h.