Taller de vitralls (I)-(II)

Joan Serra

Coneixements pràctics i teòrics de l’ofici de vitraller. Aprenem totes les passes per arribar a la confecció d’un vitrall. Patronatge, tall del vidre, emplomat, soldat, massillat i brunyit. Aquest curs, bàsicament pràctic, també es complementa amb la introducció teòrica necessària.

Aquest taller té com a finalitat conèixer i aprendre la pràctica de la confecció de vitralls.

El curs consta d’una breu part teòrica de recorregut històric, visualitzacions de confeccions de vitralls, coneixement de les matèries primeres –vidre, plom i estany–, revisió de les eines bàsiques…, i d’una part pràctica des de la qual s’introdueix l’alumnat encada un dels passos a seguir per a la confecció d’un vitrall.

L’objectiu final és la realització de dos vitralls: un d’estil modernista i un altre d’estil contemporani. En tant que taller obert, les classes i el desenvolupament de cada un dels projectes s’estructuren segons el ritme del grup. Són simultanis l’aprenentatge per als qui s’inicien en el perfeccionament del tall del vidre, i per als qui ja estan familiaritzats amb la tècnica del vitrall. En la mesura que puguinanar sorgint dificultats, s’aniran solucionant a partir del ritme de cada alumne.

Taller obert en general a totes les persones interessades.

www.artdelvitrall.com